“Zoek jij een webdesigner? Dan moet je bij Robin zijn!” Dit is natuurlijk exact wat je wil als ondernemer; Jij verkoopt een dienst of product en bent eerste keus bij jouw doelgroep. Helaas valt dit in de praktijk nog wel eens tegen en krijg je misschien zelfs wel eens te horen: “Oh, doe jij dat ook?!”. De grote vraag is dan: Hoe blijf ik ’top of mind’ bij mijn (potentiële) doelgroep?

Hoe werkt ’top of mind awareness’?

Op de vraag hoe je top of mind wordt bij jouw doelgroep, is maar één antwoord; Vertel wat je doet. En herhaal het! Jouw doelgroep weet pas wat ze aan je hebben, wanneer je het ze verteld. Niet eenmalig. Nee, telkens weer. Het gaat hierbij om de kracht van herhaling. Je zorgt ervoor dat (potentiële) klanten zich jou herinneren, op het moment dat ze je nodig hebben. Deze doelgroep associeert jou dan namelijk, met een specifieke dienst of product.

Vertel wat je doet.
En herhaal het!

Moet je nu dus letterlijk allemaal bedrijven gaan opbellen om je diensten aan te bieden? Nee, dat hoeft niet! Ik ben ervan overtuigd dat het ook anders kan. Sterker nog, je hoeft niet altijd letterlijk te vertellen wat je doet. Laat het vooral zien en ervaren.

Zo blijf je top of mind bij jouw doelgroep

Zoals ik je vertelde is herhaling een zeer belangrijke factor om top of mind awareness te verhogen. Om je nog wat verder op weg te helpen, geef ik je 4 tips. Top of mind worden én blijven, dat doe je zo:

1. Wees zichtbaar

Als je wilt blijven hangen bij jouw (potentiële) klant, moet deze doelgroep telkens weer met jou in aanraking komen. Zorg dus dat je zichtbaar bent. Bijvoorbeeld door op social media relevante content te plaatsen. En, dit herhaaldelijk te blijven doen.

2. Wees consequent

Zorg dat zaken als jouw logo, kleurgebruik en tone of voice overal hetzelfde zijn. Consequente communicatie en vormgeving zorgen voor herkenning. Jouw doelgroep gaat namelijk jouw bijdragen en uitingen herkennen, doordat deze in de zelfde stijl zijn.

3. Deel je kennis

Laat zien wat je in huis hebt en deel je kennis. Bijvoorbeeld door te bloggen of jouw kennis te delen via social media. Hierdoor weet jouw doelgroep wat ze aan je hebben en krijgen ze vertrouwen in jouw vakbekwaamheid.

4. Persoonlijk contact

Onderhoud ook het persoonlijke contact met jouw netwerk. Reageer actief op social media en maak eens een praatje met een bestaande relatie. Betrokkenheid komt van twee kanten. Bovendien zorgt het voor een hogere gunfactor.

Top of mind worden en blijven, Top of mind awareness

Top of mind worden én blijven bij jouw doelgroep?

Wil jij top of mind awareness verhogen bij jouw (potentiële) klanten? Ik kan je daarmee helpen! Met een krachtige strategie en herkenbare uitingen bereik jij jouw doelgroep én blijf je hangen. Vraag een gratis adviesgesprek aan. Dan kijken we naar jouw doelstellingen en zetten we de verschillende kansen op een rij.

Deel deze blog:

Wellicht vind je deze
blogs ook interessant

Wil jij top of mind worden bij jouw doelgroep?

Laten we kennismaken