Wie is jouw ideale doelgroep en hoe ga je hen bereiken?
Aantrekkelijke en opvallende communicatie uitingen zijn een middel. Maar, met welk doel zet je ze in en wat wil je overbrengen? Om jouw ideale doelgroep te bereiken, is er meer nodig dan een opvallende huisstijl of website. Het gaat erom dat je de juiste boodschap weet over te brengen, op een manier die jouw doelgroep begrijpt.
Focus aanbrengen met een doordachte strategie
Een succesvolle strategie begint met onderzoek. Om jouw doelgroep te bereiken moeten we eerst weten wie ze zijn en waar zij voornamelijk actief zijn. Zodra we dit weten gaan we brainstormen over een passende communicatie uiting, waarmee we jouw boodschap kunnen overbrengen. Strategie klinkt misschien vaag, maar dat is het juist niet. Een doordachte strategie zorgt voor structuur en aanknopingspunten, waar wij samen wat aan hebben in het ontwerpproces. Tijd voor een vrijblijvende brainstormsessie over jouw vraagstuk?
Focus aanbrengen in jouw
communicatie, dat gaat zo.
Screening
Eerst nemen we jouw bedrijf en ideale doelgroep onder de loep. Dit noem ik een screening.
Inzichten
Daarna volgen de inzichten; we brengen kansen, uitdagingen en doelstellingen in kaart.
Strategie
Vervolgens stellen we samen een strategie op. Deze brengt focus aan in jouw communicatie.
Toepassen
Nu er een scherpe strategie ligt, kan ik doordachte communicatie uitingen gaan ontwerpen.
Wil je jouw ideale doelgroep gaan bereiken én raken?
Voordat ik communicatie uitingen ga ontwerpen, zorgen we voor een doordachte strategie. We beginnen met een vrijblijvende brainstormsessie.
- Inzicht in jouw bedrijf en doelgroep
- Focus aanbrengen in jouw communicatie
- Mogelijke onderwerpen: positionering, marketing, branding etc.
- Je ontvangt concrete tips en ‘quick wins’